söndag 12 juli 2009

Defqon1

Eftersom jag kastade upp rapporten från den otroligt tråkiga Sensation Wicked "Alice i underlandet" Wonderland igår. Så tänkte jag däremot ge er en rapport från ett event värt att vänta och åka på nästa år!

DEFQON1 FESTIVAL 2009

Som vanligt så begav vi oss ner emot Malmös Svågertorp station på fredag eftermiddag. Bussen hade som avgångstid 20.00 vilket är betydligt mycket härligare. Då man kan sätta sig direkt och supa ner sig tills sömns. Jag hade sällskap av sexton stycken andra svenskar som också gick på i Malmö. Alla super varav en inte orkade längre än till bordershopen och spydde ner hela bussen. (Jag fick städa). Jag blev minst lika full senare och ska som vanligt bli cpskadad i huvudet och bråka med allt. Slog tjejens telefon i bordet och skämde allmänt ut mig. Berättade för alla svenskar i mikrofonen att vi snart var framme vid "hardbass festival" och gjorde allmänna pinsamheter.

Här är lite kort från bussen.

Klockan börjar närma sig 11.00 på förmiddagen och alla är taggade av den stenhårda Hardcoren som pumpas ut ur bussens högtalare. Folk börjar bli fulla glada goa.
Innan vi gick av så tog vi ett gruppfoto svenskar emellan.
Vi begav oss och promenerade den millånga vägen in till spärrarna.
Vi tog oss in efter lite kortare köande & tullande utan problem. Musiken började flöda.
Vi strosade omkring i det stora enorma området och kollade in scen efter scen. Följde kartan och gick likförbannad vilse. Det var utan tvekan minst 900meter från lila scenen längst upp till Main scenen längst ner. När jag kom till mainscenen kunde jag inte bli annat än imponerad kolla själv.
Vi stod och dansade lyssnade lite till The Prophet & Noisecontrollers set. Imponerades av området. Innan jag & Emil tröttnade på att stå här & dansa tryckare. Vi tog med oss tjejerna och begav oss till det svarta underbara tältet där resten av alla tokiga danskar stod & underhöll sig.
Vad är det som spelar? Jo Evil Activities & ett fruktansvärt jävla sinnesjukt bra liveset. Stod dansade slut varenda energidroppe ur kroppen i över en och en halv timma. Utan tvekan kvällens största höjdpunkt!



Jag mådde väl sisådär i mitt huvud. Typ ett andra världskrig med tankar men fyfan vad kärlek det var =)
Danskarna bjöd upp till ett jävla "Hard to the bone" humör och gick fullständigt frenzy!
Efter ett långt hardcore set så var min kropp sliten och trött vi la oss och vilade en stund.
Innan vi begav oss ner till mainscenen i solnedgången för att lyssna på Headhunterz avsluta festivalen. Och det gjorde han magnifikt.
Hela festivalen får ett solklart 5/5 betyg. Detta var det mäktigaste jag varit på utomhus och alla som inte varit där och upplevt det ska åka till 2010 direkt och bara njuta. Bli ett med musiken.
Fyfan så jävla bra. En aftermovie från hela eventet med videos från början såväl som det fyrverkerisprudlande avslutningen kommer inom kort. Håller på och slipar på den nu.

KEEP IT HARD!

www.hardstylers.dk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar