lördag 6 juni 2009

Hardbass 2009

Tänkte slå två flugor i en smäll eftersom jag precis fick tag i en nyhet om Hardbass.
För dom som missat det, Så var Hardbass 14 februari i år. I Gelredome Arena.
Nyheten är att DVD:n nu äntligen är släppt för festen.
Du kan beställa DVD:n här:
http://www.midtownshop.nl/en/product/6847/ kostar 18.45 Euro.

Och när jag ändå är inne på Hardbass tänkte jag kast in en rapport om min resa dit.

Vi började resan från Malmö klockan 06.00 på morgon. Helt ensamma på bussen och aströtta försökte vi sova och hoppas vakna upp i Holland. Ack så fel man kan ha. Inte en blunds sömn på hela resan ner, men vi träffade en helvetes massa festglada danskar på bussresan.




Efter sexton långa timmar och en jävla massa kissepauser och okända mängder med alkohol var vi äntligen framme i Arnhem & Gelredome Arena.
Mina förväntningar var enorma eftersom Gelredome är hemmaarena för fester som Qlimax och andra flaggskepp för Q-dance. Denna festen arrangerades dock av deras konkurrenter på b2s. Hade aldrig tidigare varit på någon b2s fest så jag var fylld av spänning.

När vi kom in var vi bland dom första som knött sig in och man blickar ut över en arena som är nära på folktom och med en uppvärmningsdj.
Dock efter en stunds bitande på naglarna kliande på kuken och fönstershopping bland alla stånd.
Så startade showen. Det gröna blocket gör Entré.
Och oj sådan entré, En 8 meter hög vägg visar sig vara en enorm tv, laser, ljus vägg. Som sprutar ut eld. grafik, lasershower ljus allt. Där var det klart. B2s hade fångat mitt intresse.
Hela konceptet att ha fyra olika block eller teams. Uppdelade i Olika färger.
Fyra djs i varje block. tre som kickar sönder tillsammans och den sista dom spelar LIVE.
Underbart koncept. Och med djs som dessa i blocken förstår ni att dom lyckades.

Team Green
Brennan Heart
Luna
Max Enforcer
Noisecontrollers - live

Team Blue

Showtek
Isaac
The Prophet
Hardstyle Masterz – live

Team Yellow

Deepack
Frontliner
The Beholder
Headhunterz - live

Team Red

Zatox
Wildstylez
Alpha² (Alpha Twins)
Donkey Rollers – live
Hosted by MCDV8



Det röda blocket fick mig att fickrunka. Ni förstår..






Lasershowen var något utav det vanliga. Det var helt magiskt. Så enormt. Så stort.






Vänner jag pratade med sa att detta slog Qlimax med längder.






När kvällen började ta slut och Donkey Rollers slog sönder mitt sista vettiga sinne i hjärnan.
Var det dags att börja dra sig hemåt. Frusen, hjärndöd, Skakig och allmänt cp skadad. Försökte vi hitta tillbaka till får buss för ännu en 16 timmars resa hem igen.
Hur som helst.
Av mig får Hardbass bästa möjliga betyg för en inomhus fest.
välarrangerat, Bra lineup, Inte farligt dyrt, lasershow jag aldrig kommer glömma.
Ja dom hade det mesta.
Stort minus för kylan på slutet.
4/5 i betyg utan att tveka.

Som avslut ska jag ladda upp en Aftermovie som jag själv klippte ihop av allt material jag filmade. Hoppas ni diggar den.
Länken hittar ni här:
http://www.facebook.com/home.php?#/video/video.php?v=128442235083&subj=666080950

Till den officiella Aftermovien här:
http://www.youtube.com/watch?v=QZOWKB8AnQI

Bästa låt som spelades.
Isaac när han slänger in klassikern Derb mitt i sitt liveset :D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar